Novinky v aplikaci: PODPORA PRO NESLYŠÍCÍ

Aplikace Záchranka konečně spouští dlouho očekávané novinky, a tou nejvýznamnější je bezesporu podpora pro neslyšící. Vývojáři od začátku usilovali o to, aby byla aplikace dostupná skutečně pro každého, a proto byl na verze pro handicapované kladen velký důraz.

Nastavení pro neslyšící sice bylo v aplikaci již od jejího spuštění, ale nyní se dočkalo zdokonalení v podobě interaktivních ikon – lidé s poruchou řeči a sluchu budou moci snadno popsat svůj problém za pomocí 9 jednoduchých obrázků. Po stisknutí kolonky “krvácení” nebo třeba “bolest na hrudi” budou záchranáři ihned vědět, k jakému případu jedou.

To, že obzvlášť pro nemocné s vadami řeči a sluchu může být Záchranka nezbytná, ukazuje příběh (naštěstí s dobrým koncem) z hradeckého kraje, který se stal ještě před spuštěním zdokonalené interaktivní verze.

Operátorka nouzové linky přijala volání z aplikace Záchranka, avšak v průběhu hovoru se nikdo neozýval a v prvních vteřinách se zdálo, že jde o chybné volání nebo žert. Po krátké chvíli však operátorka v telefonu zaslechla naříkání a sténání. Okamžitě proto hovor vyhodnotila jako tísňové volání o pomoc a díky lokalizaci prostřednictvím mobilní aplikace a dalším zde uvedeným informacím (příjmení, onemocnění) na pomoc vyslala posádku zdravotnické záchranné služby.Záchranáři na místě nalezli mladého muže, trpícího náhlými silnými bolestmi břicha. Pacient byl dlouhodobě postižen poruchou řeči a sluchu, a nemohl tedy mluvit, ani reagovat na pokyny operátorky.

Generální partner projektu

  • Nadace vodafone

Partneři projektu

  • Česká pojišťovna
  • JMK
  • Zdravotnická záchranná služba Jihomoravského kraje