Ať už se nacházíte kdekoliv, nikdy nevíte, co se může stát. Záchranka je ve Vašem mobilním telefonu vždy připravena pro rychlé kontaktování zdravotnické záchranné služby nebo horské služby stiskem jediného tlačítka. Navíc má řadu dalších chytrých funkcí a propojení, která Vám v nouzi pomohou.

Přivolání pomoci
Horská služba
Další funkce
Videa

Nouzové tlačítko

  1. Otevřete aplikaci
  2. Přidržte palec na symbolu červeného tlačítka po dobu 3 vteřin (alarm můžete do 5 vteřin zrušit)
  3. Po uplynutí ochranného intervalu bude odeslána nouzová zpráva s Vaší přesnou polohou. Zároveň dojde k vytočení linky 155.

Vždy potvrďte spojení s operátorem linky 155.
Až telefonický hovor s dispečerem linky 155 znamená zahájení záchranné operace.

Odeslání nouzové zprávy probíhá prostřednictvím datového spojení. Při neaktivním nebo nedostatečném datovém spojení je nouzová zpráva zašifrována a odeslána jako SMS.


Časté dotazy   Ochrana dat

Nemohu mluvit

Tlačítko „Nemohu mluvit“ najdete na hlavní obrazovce vlevo dole. Slouží všem uživatelům aplikace Záchranka, kteří nejsou z jakéhokoliv důvodu schopni hlasově komunikovat s operátory tísňové linky 155.

  • Po stisku tlačítka „Nemohu mluvit“ se objeví 9 ikon s nejčastějšími krizovými situacemi/poraněními.
  • Po výběru příslušné ikony kliknete na tlačítko „Odeslat nouzovou zprávu“, najdete ho přímo pod tabulkou v červeném poli.
  • Následuje odečet, během kterého je nouzová zpráva včetně informace o vašem aktuálním stavu a o tom, že nejste schopen/schopna hlasově komunikovat, odeslána dispečinku linky 155.
  • I v tomto případě jste telefonicky spojeni s operátory, kteří přizpůsobí komunikaci vašemu stavu.
  • Neslyšícím, kteří mají tento hendikep uvedený ve svém profilu, se tabulka nabídne po stisku hlavního červeného tlačítka „Alarm“ automaticky. (Více informací o komunikaci s neslyšícími najdete v častých dotazech.)

Tabulka s ikonami se automaticky objeví i po stisku nouzového tlačítka v zahraničí (v zemích, kde je aplikace Záchranka plně funkční). Tím se minimalizuje jazyková bariéra a dispečink tamní zdravotnické záchranné služby má o informaci navíc.

Ověřte své 
telefonní číslo

Aby byla aplikace schopná současně s voláním linky 155 odeslat nouzovou zprávu s Vaší přesnou polohou, je nutné ověřit Vaše telefonní číslo. Ověřené telefonní číslo slouží pro párování nouzové zprávy s voláním na linku 155.

Zadejte své jméno a telefonní číslo. Následně stiskněte volbu „Ověřit telefonní číslo”.

Na zadané číslo Vám bude zaslána SMS obsahující Váš registrační kód, který zadejte do aplikace a stiskněte volbu „Aktivovat”.

Nyní je mobilní aplikace připravena odesílat nouzové zprávy s Vaší přesnou polohou.

Registrace i používání aplikace je ZDARMA.

Zadejte další údaje

V nastavení aplikace můžete zadat další nepovinné údaje. Tyto informace budou využity společně s Vaší přesnou polohou pro rychlejší orientaci posádky během záchranné akce.

Zdravotnická záchranná služba doporučuje zadat tyto nepovinné údaje.

Testovací režim

Aplikaci je možné přepnout do testovacího režimu, v rámci kterého můžete aktivovat ALARM nanečisto. Nebojte se, nedojde k volání linky 155. Nacvičíte si však přivolání pomoci. Až budete alarm skutečně potřebovat, budete už přesně vědět, jak na to…

Po aktivaci alarmu v testovacím režimu se na obrazovce objeví zpráva potvrzující správnost fungování Vaší aplikace.

Apple Watch

Záchranka je připravena pomoci i z Vašeho zápěstí.

Funkci alarm lze nyní aktivovat také prostřednictvím chytrých hodinek Apple Watch!

Tlačítko přivolání pomoci

  1. Otevřete aplikaci
  2. Na hlavní liště vlevo dole vyberte ikonu „Horská služba“
  3. V případě, kdy nejste v ohrožení života a potřebujete asistenci horské služby, použijte tlačítko s logem Horské služby. Stisknutím tlačítka dojde k odeslání nouzové zprávy s vaší přesnou polohou členům horské služby v dané oblasti. Zároveň aplikace vytáčí linku 1210.

Tlačítko „Nemohu mluvit“

Tlačítko „Nemohu mluvit“ najdete v modulu Horské služby na hlavní obrazovce přímo pod tlačítkem přivolání pomoci.

Po stisku tohoto tlačítka vám aplikace nabídce 4 ikony s nejčastějšími krizovými situacemi/poraněními v horách. Uváznutí – Zabloudění – Pád laviny – Zranění v horském terénu.

Po výběru příslušné ikony kliknete na tlačítko „Odeslat nouzovou zprávu“. Poté aplikace stejně jako po stisku tlačítka přivolání pomoci vytáčí hovor na 1210.

Elektronická kniha túr

  1. Na hlavní straně modulu Horské služby najdete také tlačítko „Elektronická kniha túr“.
  2. Po otevření ikony se vám ve spodní části obrazovky zobrazí možnost „Přidat túru“.
  3. Po kliknutí na tuto ikonu vyberte oblast, ve které se nacházíte a aktivitu, kterou se chystáte vykonávat a klikněte na červené pole s nápisem „Pokračovat“.
  4. Do modrého pole zadejte start vaší cesty a čas, kdy se chystáte vyrazit.
  5. Dále lze přidat až tři průchozí body. Do zeleného pole zadejte cíl cesty a opět klikněte na červené pole s nápisem „Pokračovat“.
  6. V dalším kroku můžete zadat kontakt na osobu blízkou, která bude kontaktována v případě, že aplikace nedostane zpětnou vazbu od vás. Pomocí tlačítka „Aktivovat“ zapnete funkci upozornění na dosáhnutí cíle v nastaveném čase.
  7. Další krok vám umožní zadat kontakty na členy skupiny, kteří jsou na túře s vámi.
  8. Před finálním potvrzením túry vás aplikace upozorní na aktuální podmínky ve vámi zvolené oblasti.
  9. Uložením túry se vaše trasa a informace s ní spojené propíšou do systému Horské služby. Pokud po určitém čase nepotvrdíte svoji bezpečnost, aplikace alarmuje dispečink horské služby.

Varovná upozornění a výstrahy

V aplikaci jsou k dispozici také aktuální, horskou službou vydané výstrahy a varování. Najdete zde také aktuální lavinové předpovědi a odkazy např. na „Desatero horské služby“ nebo „Pravidla sjezdovek FIS“.

Výuková verze

Výuková aplikace Záchranka je jedinečná aplikace, která umožňuje nácvik tísňového volání v rámci zážitkového vzdělávání první pomoci. Telefonujte se svými žáky a účastníky kurzů na tísňovou linku stejně jako v reálné situaci.

  • Učíte první pomoc zážitkem?
  • Nacvičujete volání na tísňovou linku?

Potom je výuková aplikace Záchranka určena právě pro Vás. Stačí jen rychlá registrace a můžete si stáhnout a bezplatně využívat výukovou aplikaci Záchranka pro reálné volání na tísňovou linku v rámci Vašich zážitkových simulací.

Více o výukové verzi

Jablotron SOS

Aplikace Jablotron S.O.S. je tady pro případy, ve kterých není žádoucí přímé kontaktování zdravotnické záchranné služby. V řadě situací stačí dát vědět blízkým, nebo nutnost zásahu záchranných složek nejdříve prověřit.

Jednou z užitečných služeb jsou např. „Klíče“ - pokud přes aplikaci Záchranka kontaktujete linku 155, dispečink záchranné služby je upozorněn na informaci, zda máte tuto službu v rámci aplikace Jablotron S.O.S. aktivovanou. Operátor linky 155 pak může zásahovou jednotku Jablotronu S.O.S. požádat o dovoz klíčů od objektu, kde se zraněná osoba nachází (například za zavřenými dveřmi).

Toto unikátní propojení zajistí, že se zdravotnická záchranná služba ke zraněné osobě dostane velmi rychle i v situaci, když zraněný nemůže dveře otevřít. Odpadá tak nutnost násilného vniknutí do objektu a předejde se škodám na majetku. Další informace o aplikaci Jablotron S.O.S. a jejích funkcích najdete na www.jablotronsos.cz.

Vždy po ruce

Ať už se nacházíte kdekoliv, nikdy nevíte, co se může stát. Mobilní aplikace Záchranka je ve Vašem mobilním telefonu vždy připravena pro rychlé kontaktování zdravotnické záchranné služby nebo horské služby.

Generální partner projektu

  • Nadace vodafone

Partneři projektu

  • Česká pojišťovna
  • zdravel.cz
  • Zdravotnická záchranná služba Jihomoravského kraje
  • Oracle