foto

19. 12. 2016

Záchranka pomohla hluchoněmému nemocnému přivolat pomoc.

Tiskovou zprávu ve formátu PDF stáhnete také ZDE  

Mobilní aplikace ,,Záchranka" pomohla hluchoněmému nemocnému přivolat pomoc

 

V časných ranních hodinách bylo na našem operačním středisku přijato volání na linku 155, které bylo uskutečněno pomocí mobilní aplikace Záchranka. V průběhu hovoru se však nikdo neozýval a v prvních vteřinách se zdálo, že jde o chybné volání nebo žert. Po krátké chvíli však operátorka v telefonu zaslechla naříkání a sténání. Okamžitě proto hovor vyhodnotila jako tísňové volání o pomoc a díky lokalizaci prostřednictvím mobilní aplikace a dalším zde uvedeným informacím (příjmení, onemocnění) na pomoc vyslala posádku zdravotnické záchranné služby.


Záchranáři na místě nalezli mladého muže, trpícího náhlými silnými bolestmi břicha. Pacient byl dlouhodobě postižen poruchou řeči a sluchu a nemohl tedy v průběhu tísňového hovoru mluvit, ani reagovat na pokyny operátorky zdravotnického operačního střediska. Po nezbytném ošetření a poskytnutí neodkladné péče na místě, byl nemocný transportován k další léčbě do zdravotnického zařízení.
Aplikace Záchranka je přímo propojena s národní tísňovou linkou 155. Touto cestou tak okamžitě a bez prodlevy pomohla nemocnému s přivoláním odborné pomoci.

 

Ivo Novák

Tiskový mluvčí

 

 

Generální partner projektu

  • Nadace vodafone

Partneři projektu

  • Česká pojišťovna
  • JMK
  • PAK
  • Zdravotnická záchranná služba Jihomoravského kraje